czwartek, 14 czerwca 2012

Drużyna radzieckich strzelców / Soviet riflemen squad


Ost-Front to kolejny projekt w skali 15 mm będący pokłosiem Grenadiera 2012. Zawsze chciałem pomalować jakieś oddziały Armii Czerwonej, lecz przerażała mnie ilość figurek i modeli niezbędnych do gry Sowietami. Rozwiązaniem tego dylematu byłaby przesiadka na skalę 1/100, ale dopiero na Grenadierze udało mi się złapać ludzi chętnych do gry na szczeblu plutonu w skali 15 mm.

Tak więc pomalowałem pierwszą drużynę z kompanii strzeleckiej Armii Czerwonej. Wybrałem figurki Plastic Soldier Company, tym bardziej, że udało mi się ustrzelić cały zestaw na aukcji internetowej za jedyne 5 dych. To bardzo dobra cena za 130 nieźle wykonanych plastików w skali 15 mm.

Zerknijcie także na fotografie gier rozegranych przez moich kolegów w skali 1/100. To właśnie te zdjęcia mnie przekonały do wejścia w ten projekt. Figurki pochodzą z kolekcji Rafała Kondratowicza, zaś budynki należą do Pabla. Nie dałem rady oprzeć się takiej pokusie :)

Ost-Front 15 mm Project is another project I run after Grenadier 2012 event. I always wanted to make some Red Army's units, but I was terrified by quantity of miniatures and models needed to play RKKA. The solution of my problem is to paint Soviets in 1/100 scale, but only at Grenadier I met the mates who want to play skirmish wargames in 15 mm.

So I painted my first Soviet rifle company's squad. The miniatures are made by Plastic Soldier Company. I bought these figures at internet auction only for 15$. It's very bargain price for 130 nicely sculpted hard plastics in 15 mm.

Below you can take a look at some skirmish wargames in 1/100 played by my friends. These photos are inspiration for me to starting the project. The miniatures are painted by Rafal Kondratowicz. The buildings were taken from Pablo's collection. I can't resist this temptation :)







8 komentarzy:

Jarek pisze...

Sprawa rozwojowa. My tu na zachodzie też wchodzimy w tą skalę ;) Zwłaszcza, że tona sprzętu od FoW do wykorzystania i makiety gotowe.
Jakie wymiary podstawek dałeś? Aha... malowanie jak zwykle ;)

Bartek Zynda pisze...

PSC rules :)
Wpierw pomysłałem, że to 20mm, dopiero później po przeczytaniu doszło to do mnie, że to 15tki są. Świetna robota!!!

Paul pisze...

Lovely work, the PSC stuff is great.

Well painted and based.

Paul O'G pisze...

Lovely stuff! Great job!

Yori pisze...

Dzięki koledzy! / Thanks mates!

:)))))

Jarek@ Podstawki to podkładki o średnicy 15 mm (działa na nie magnes). Możliwe do wykorzystania w FoW. Mam w planach przygotowanie magnetycznych "movement trayów" w wymiarach zgodnych ze standardem FoW.

Pablo pisze...

Świetna malowanie, figsy faktycznie wyglądaja na większe niż sa w rzeczywistości.

Ciekaw jestem jak odlewy, czy trzeba było je obrabiać dodatkowo przed malowaniem bo nie widać żadnych śladów po nadlewach czy formach.

Gra w skali 15mm podobnie jak 20 i 28 ma swój trochę odmienny klimat.

Yori pisze...

Odlewy spoko. Prawie nie widać linii podziału form. W razie czego wystarczy lekko skrobnąć nożykiem i gotowe.

Pablo pisze...

Jak tak to się skuszę na German Heavy Weapons z PSC o pojazdach nie wspomnę bo są genialne.

Przy okazji więcej reminiscencji z wojen włoskich w FoF-a w 15mm tutaj:

http://portal.strategie.net.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1172:fofambush-alley-krwawa-niedziela-scenariusz-z-bitwy-o-anzio-luty-1944-rozgrywka-w-klubie-agre&catid=48:relacje-z-rozgrywek&Itemid=132