wtorek, 18 września 2012

Piastowscy łucznicy / Piast bowmen


Ponieważ cis (Taxus baccata) i jałowiec (Juniperus communis) są świetnym materiałem do wyrobu nośnych i celnych łuków, zaś rośliny te były wielce pospolite w w polskich lasach i borach w czasach Bolesława Chrobrego, nie dziwi więc, że wielu wojów Polan było łucznikami. Pomalowałem zatem pierwszy oddział piastowskich łuczników. Podobnie jak ostatnio użyłem doskonałych figurek QR Miniatures. Armia Piastowska wciąż się rozrasta!

Because a Yew (Taxus baccata) and a Juniper (Juniperus communis) are perfect materials for making the mighty and accurate bows and these plants were common in Polish woodlands and forests during the reign of Boleslav I the Brave, it's no suprise that a lot of Poles were the bowmen. I have painted my first Piast bowmen unit. As last time I have used a fine QR Miniatures Polish warriors. The Piast army is still growing!

13 komentarzy:

Inkub pisze...

Świetni. Bardzo podobają mi się ich ubranka, realistycznie i doskonale pomalowane.

Yori pisze...

Dzięki Arturze. Trochę boleję nad tym, że Polanie są mało barwni, ale z drugiej strony w miarę szybko ich się maluje. Na razie zbliżyłem się zaledwie do 1/4 armii do Impetusa.

Pędzel w dłoń i jedziemy dalej!

Inkub pisze...

Nie przesadzaj, i tak jesteś mistrzem dokładnego i bardzo dobrego malowania. Mi taki oddział, jaki zaprezentowałeś na fotografii, zająłby co najmniej dwa tygodnie. Inna rzecz, że ostatnio coś weny wyraźnie nie mam do tego...

Yori pisze...

Nic tak nie motywuje do malowania armii jak wspólne granie. Zapraszam w październikową niedzielę do Agresora. Do końca roku będziemy piłować czasy Bolesława Chrobrego lub barok, a od nowego roku lecimy z Wojnami Diadochów. Będzie się działo :)

MiSiO pisze...

Armia Piasta genialna. Istne cudo.

Co do motywacji wynikającej z grania to ostatnio z pełnym zapałem malowanie na PCh... Od groma tego zostało!

" a od nowego roku lecimy z Wojnami Diadochów. Będzie się działo :)"

Impetus? 15mm? Can I join?

Yori pisze...

MiSiO @ Oczywiście Impetus 15 mm. Zapraszam do udziału w projekcie, który będzie obejmował okres pierwszych konfliktów po śmierci Aleksandra. Z tego co mi wiadomo Beza ma zamiar ogarnąć zbieranie i malowanie armii w Macedonii, Cisza rozsiadł się w Tracji, ja zaś wybrałem tereny azjatyckie.

Czyli będę korzystał z listy Early Seleucids. Zresztą mam już przygotowaną rozpiskę na 300 pkt. Koszt tego przedsięwzięcia szacuję na ok. 300 zł.

lysy bandzior z lodzi pisze...

@MISIO

Celem jest nie tylko Impetus, ale rownież inne systemy, jak FOG/DBA/DBMM itp. Dlatego na pewno bedziemy korzystac ze standardowych podstawek, a nie z podstawek zbiorczych.

Więcej szczegółów dotyczących projektu, jak tylko w lokalnym gronie ustalimy co i jak. Spotkanie robocze przemyślane jest na początek października, projekt planowany jest na 2013 rok.

Marcin Kmieć | Czaki pisze...

Fajnie, że projekt się rozrasta. Można się jeszcze przyłączyć?

lysy bandzior z lodzi pisze...

@czaki

projekt nawet jeszcze sie nie rozpoczal, nie mielismy nawet 1 spotkania 'projektowego'.

generalnie ten caly 'projekt' to po prostu pomysl zebrania kilku MALUJACYCH osob z lokalnej grupy graczy zainteresowanych starozytnoscia i wspolne pomalowanie armii z jednej, konkretnej epoki. oczywiscie jesli ktos spoza grupy bedzie chcial sie przylaczyc i pomalowac kilkaset figurek - jest mile widziany.
glownym zalozeniem jest zebranie ludzi MALUJACYCH, a nie tylko grajacych lub opowiadajacych o malowaniu. Z moich obserwacji lokalnego srodowiska to pomalowanie stanowi zwykle problem.

jesli akcja sie uda, pomyslimy o kolejnych. moze uda sie nie poklocic ;-) moze dojda kolejne MALUJACE osoby itp

swoja droga to ciekawe jak slowo 'projekt' rozpala wyobraznie wargamingowcow :-)

Marcin Kmieć | Czaki pisze...

To nie kwestia jakiegos "projektu", tylko mnie osobiscie bardziej do malowania mobilizuje swiadomosc tego, ze moi koledzy rowniez maluja figsy z tego samego "tematu", a poza tym mozliwosc pogrania tymi figurkami. Niestety wiekszosc rzeczy jakie maluje nie mialem mozliwosci wykorzystac na stole.

MiSiO pisze...

Świetnie! Sam jestem za Seleucydami. Od dawna ich uwielbiam. Modele mam już kupione. Armia w dużej mierze pomalowana (jakaś lekka jazda, słonie, rydwan, ciężka jazda itp. - choć sporo mam pod późniejszy okres...). Więc dajcie proszę znać na michal.ciemniewski at gmail.com jak wyglądają detale projektu albo namiar do kogoś, sam się odezwę.

Składacie listy w oparciu o Extra Impetus czy beta listy?

Moje bazy będą na pewno impetusowe. Lubię mieć 1 modele do 1 gry.

Termin mi pasuje.

lysy bandzior z lodzi pisze...

@MISIO & Czaki

Za tydzien mamy spotkanie, wtedy wszystko ustalimy i damy znac co i jak.

@Yori

Rozwalilismy Ci troche komentarze do posta, ale juz konczymy :-)

Yori pisze...

Spoko! Miło mi, że tu zaglądacie i nie widzę w tym problemu, że używacie mojego bloga do wzajemnej komunikacji. Tym bardziej, że sam pierwszy poruszyłem temat Diadochów w tym poście.

Tak jak pisał Beza (alias bandzior z Łodzi) w przyszłą środę mamy spotkanie organizacyjne. Ustalimy też jakiś kanał wzajemnej komunikacji. Oczywiście dam Wam znać co i jak.