czwartek, 10 listopada 2011

Sotnia konnych Zaporożców / Sotnya of mounted Zaporozhians


Rozpoczęło się odliczanie do premiery polskiego systemu "Ogniem i Mieczem" dedykowanego do siedemnastowiecznych potyczek. Pozostały już tylko dwa tygodnie, ale muszę wyznać, że miałem już w rękach testowy podręcznik. Oczekiwałem na tę książkę prawie trzy lata, ale z pełną odpowiedzialnością mogę rzec, że warto było czekać! Na początku grudnia mam zamiar wziąć udział w inauguracyjnym turnieju opartym na wydrukowanych zasadach.

Przeprowadziłem niewielką inwentaryzację moich oddziałów zaporoskich w kontekście z listami armii zawartymi w podręczniku. Wniosek jest następujący: mam całkiem solidny podjazd, ale potrzebuję więcej wozów taborowych i kawalerii. Szybko więc zabrałem się za wzmocnienie moich Zaporożców. Pierwsza sotnia konnych mołojców już jest skończona. Mam jeszcze niecały miesiąc, aby przygotować następujące jednostki: 5 wozów taborowych (w tym 3 z lekkim działkiem), jeszcze jedną sotnię jazdy oraz podstawkę Czerńców. Tak więc wyznaczyłem sobie deadline i muszę zdążyć na czas.

Moje modele są nie tylko grywalne w systemie "Ogniem i Mieczem", ale nadają się także do Field of Glory Renaissance oraz do DBR-a.


The countdown to premiere of Polish "Fire & Sword" system for 17th century wargaming is started. Only two weeks remained, but I must confess I already saw the nearly completed edition. I expected for this book near three years, but it was worthwhile waiting for! At the start of december I want to take participation in first official tournament with printed rules.

I made a little stock-taking of my Zaporozhian units and confront my models with Cossack army list in new handbook. The conclusion is: the solid battleforce is nearly completed, but I need more war wagons and cavalry. So I quickly started the works to reinforce my Zaporozhians. First sotnya of mounted Cossacks is already done. I have one month to finish the following units: 5 war wagons (3 with light cannons), another sotnya of mounted Cossacks and one element of Orthodox monks. So I have a deadline and I must to be in time.

Apart from "By Fire & Sword" the models are compatible with Field of Glory Renaissance and DBR systems.


9 komentarzy:

Kadrinazi pisze...

Jak zwykle świetna robota, zaprezentujesz może zdjęcie 'rodzinne' swoich Zaporożców?

Yori pisze...

Dzięki! Jak skończę cały podjazd to zrobię im "rodzinne" zdjęcie :)

Fromhold pisze...

Piękne figurki, można się zachwycić.
A swoją drogą to nie sprawiedliwe że ludzie z Warszawy mogą już oglądać podręcznik a reszta nie... Chyba muszę coś zrobić w tej sprawie, bo się nie mogę doczekać ;-)

Ray Rousell pisze...

Beautiful troops!!!

szeperd pisze...

Podoba mi się to zamieszanie w sieci wokół podręcznika do OiM. Widać, że apetyty są ogromne. Mam nadzieję, że wrzucisz coś na blog z pokazowego turnieju.

Kozacy oczywiście prima sort.

MiSiO pisze...

Skąd masz wiadomość, że będzie inauguracyjny turniej? Jeśli to prawda, muszę się OSTRO brać za moich Szwedów!!!

Yori pisze...

Informacja pochodzi od organizatora tego turnieju, czyli od personelu Wargamera.

MiSiO pisze...

Oby pojawiła się na stronie, bo inaczej przegapię :(

Inkub pisze...

Świetnie wyglądają te modele. Piękna rzecz.