sobota, 26 listopada 2011

Premiera "Ogniem i Mieczem" / " By Fire & Sword" - the premiere


Dziś odbyła się premiera "Ogniem i Mieczem" - polskiego systemu do siedemnastowiecznych gier bitwenych. Wydarzenie miało miejsce na Zamku Królewskim na warszawskiej starówce. Wszedłem w posiadanie własnego egzemplarza podręcznika, z dedykacją od autorów na pierwszej barwnej stronie:
Today the premiere of "By Fire & Sword" - Polish 17th century wargaming system has been done. The event took place at King's Castle in Warsaw's Old Town. I have achieved my own copy of Handbook signed by authors at the first colourful page:


Oto Rafał Szwelicki, jeden z autorów, podczas promocji książki:
Rafal Szwelicki, one of the authors, during the promotion of the book:


A oto figurki promocyjne jako pamiątka dzisiejszej premiery. Od lewej panowie Onufry Zagłoba, Jan Skrzetuski, Michał Wołodyjowski oraz Longinus Podbipięta. Jak wiadomo - bohaterowie pierwszego tomu Trylogii Sienkiewicza:
These are the promo figures added as a gift at today's premiere. From the left Onufry Zagloba, Jan Skrzetuski, Michal Wolodyjowski and Longinus Podbipieta. These are the heroes of Henryk Sienkiewicz's novel "With fire and Sword":


Poczujcie przedsmak zmagań na wschodzie siedemnastowiecznej Europy! Kozacy przygotowani do obrony wsi:
Feel the taste of the Eastern Europe 17th century wargaming! The Cossacks are ready to defend the village:


Jeśli macie chętkę na te smakołyki - walcie jutro jak w dym na Zamek Królewski, jeszcze się załapiecie na promocję! Wybaczcie, muszę kończyć. Mam pewną interesującą książkę do czytania dzisiejszego wieczoru :)
Pay attention on the premiere of English version of the system! Excuse me, I must leave you now. I have an interesting book to read this evening :)

12 komentarzy:

Beccas pisze...

Looks like a great rule book.

Yori pisze...

Yes it is! 400 pages of diagrams, colourful plates and maps. All you need to know about eastern warfare in 17th century. The rules are dynamic and clear. The main handbook describes Polish-Lithuanian Commonwealth, Kingdom of Sweden, Ottoman Turks, Tatars, Zaporozhian Cossacks and Muscovites. Noe we are waiting for the first suplement "Deluge" about the Polish-Swedish War of 1655-1660.

szeperd pisze...

Nieustająco zazdroszczę! Mam nadzieję, że na dniach u mnie będzie. Napisz proszę chociaż, czy Moskwa się fajnie zapowiada i czy... no, cokolwiek o Moskwie!

Yori pisze...

Moskwa zapowiada się bardzo obiecująco. Nie mogę Ci przesłać skanów schematów czy zdjęć figur, ale może zapowiedzi Wargamera dotyczące Moskwy rzucą Ci nieco światła jak bogata to będzie armia:

styczeń-luty 2012:

Bojarskie dzieci
Dragoni pograniczni
Rajtaria moskiewska
Wyższe dowództwo moskiewskie

A potem:

Dworianie
Strzelcy grodowi
Bojarskie dzieci z rohatynami
Dworianie z rohatynami
Zajewodczicy
Strzelcy wyborni
Piechota sołdacka
Dragoni polowi
Kozacy służebni
Husarze
Kopijnicy
Kozacy dońscy i jajiccy
Tatarzy astrachańscy
Artyleria lekka
Artyleria średnia

Słabo?

Siłą Moskwy ma być liczebność, więc będzie to wyzwanie dla kolekcjonerów i miłośników pędzla.

To co zostało zapowiedziane na styczeń i luty wystarczy do złożenia podjazdu, więc na pewno na Grenadierze da się Moskwą zagrać :D

szeperd pisze...

Lejesz miód na moje serce tymi nowinami! Aj, ja jaj, jakże pięknie się to zapowiada. A takie wyzwania lubię najbardziej.

MiSiO pisze...

Fantastycznie! W okolicy Bielska będzie silna koalicja moskiewsko-moskiewska.

Skąd masz plany wydawnicze WG-ra?

Co do pędzla to muszę się zgodzić. Sam maluję w tempie 1 podstawki tygodniowo, więc znam ból czekania :D

Yori pisze...

Dane mam z oficjalnego katalogu, który jest załączony do podręcznika głównego.

MiSiO pisze...

Świetnie! Dumałem właśnie, jak skombinować taki katalog, co to go ns FB widziałem :)

Anonimowy pisze...

Czy angielski tytuł posta nie powinien brzmieć "With fire and sword"?

Yori pisze...

Jeśli już, to raczej "By Fire and Sword" mości Anonimowy ;)

www.fireandsword.wargamer.pl

Anonimowy pisze...

Proszę wybaczyć ;) Sugerowałem się angielskim tytułem powieści
http://en.wikipedia.org/wiki/With_Fire_and_Sword

AWu pisze...

Podręcznik podręcznikiem, ja tam na razie siedzę w Persji i okolicach.

Ale piękne te wozy !!
Yori jak pisałem wcześniej nie mogę wyjść z podziwu nad twoimi 15 stkami.
Zawsze myślę, że to większe modele które podajesz jako 15 :P

Uwagę mam tylko co do konia w jasne kropki - wygląda jak muchomorek za bardzo, ale to szczegół przy fantastycznej całości..
(no i ja się mało jednak znam na koniach ..:)