środa, 4 lutego 2009

Pierwsze próby ze śniegiem

Ostatnio bardzo mi przypadły do gustu figurki Czakiego - można je obejrzeć na jego blogu. Miałem straszną ochotę wypróbować jego techniki do robienia śniegu, ale do moich Japończyków śnieg nie bardzo pasował. Postanowiłem więc na boku popełnić coś w związku z zimą. Opcje były dwie - albo Armia Czerwona ze świetnymi figurkami z dywizji syberyjskich, lub armia niemiecka. Ponieważ Czaki zadeklarował, ze jego kolekcja to Wehrmacht z frontu wschodniego - aby uniknąć plagiatu siłą rzeczy musiałem wskoczyć na front zachodni. Zimowa ofensywa w Ardenach jest jak najbardziej kusząca, ale nie miałem zbytnio ochoty na malowanie Waffen SS. A ponieważ lubię malować do konkretnego systemu - wobec tego zdecydowałem się na Grenadierów Ludowych. Po pierwsze odpowiada mi ich różnorodność ekwipunku i malowania, po drugie nie muszę się obawiać, że nadepnę jakiemuś znawcy tematu na odcisk. Grenadierzy Ludowi jak wiadomo walczyli raczej czym się da, więc ten problem mam z głowy. Wybrałem 167. Volksgrenadier-Division, która walczyła w Ardenach, a potem niemal do końca wojny na terytorium Niemiec. W skład dywizji wchodziły pozostałości 15 Armii Wehrmachtu i 17. Luftwaffe Felddivision. Czyli z malowaniem można poszaleć :)

Śnieg wyszedł całkiem do rzeczy, więc można ruszać z masową produkcją. Na razie w ramach odpoczynku od Pacyfiku maznę dowództwo plutonu. Oto moja pierwsza próbka:

5 komentarzy:

q.b. pisze...

bardzo ładni są :) fajnie, że będą też elementy piechoty Luftwaffe "LFD" - dodałbyś im ze 2 armaty 8,8 - słynne "acht-acht" i można nękać aliantów potężną siłą ognia :) Hasegawa robi ciekawe zestawy Flak'ów 88mm :)

rrober pisze...

Ładnie Ci wyszedł ten śnieg.
A jaki kolor użyłeś na płaszczu? - trochę nie wygląda mi na feldgrau, ale może to po prostu kwestia oświetlenia lub zmiany kolorów na zdjęciu.

Yori pisze...

To jest feldgrau, ale M34/36, nie zaś M40 do jakiego jesteś przyzwyczajony. Reszta to niestety kwestia zmian na zdjęciu związanych z oświetleniem.

Celowo pomalowałem go w tym kolorze, druga figurka z zestawu w płaszczu jest już pomalowana w barwie feldgrau M40. Chciałem nadać kolorytu tej zbieraninie weteranów z różnych jednostek. Osprzęt też będą mieli różnorodny!

q.b. pisze...

chcemy więcej ! :D
kurde - kiedy my coś zagramy ? :D

Marcin Kmieć | Czaki pisze...

Śnieg, z reszta jak cała figurka rewelacyjne, czekam na kolejne z niecierpliwością! :)